نمایه نویسندگان

ا

  • ابراهیمی اورنگ، اکبر نقد و .بررسی محتوای کتب درسی عربی دوره دوم متوسطه دوم از نظر زبانشناسی. [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 196-213]
  • احمدپناه، سید مصطفی شخصیت‌پردازی چهره‌های مقاومت در رمان ذاکرة الجسد احلام مستغانمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-81]
  • احمدی، قادر نقد و .بررسی محتوای کتب درسی عربی دوره دوم متوسطه دوم از نظر زبانشناسی. [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 196-213]
  • اکبری سلطانباجی، فاطمه علل بی‌انگیزگی و ضعف دانش‌آموزانِ مقطع دومِ متوسطه در درس عربی از دیدگاه معلمان ناحیۀ سه شهر قم [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 62-87]
  • المیاحی، أسعد عباس کاظم المقابل اللغوی المعاصر لما انفرد به القرآن الکریم (الجذور المبدوءة بحرف الخاء أنموذجاً) [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 154-163]

ب

  • باادب برزگر، اعظم معناشناسی توصیفی ماده «خلف» در قرآن کریم بر محور روابط همنشینی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 46-61]
  • بامدادی، بهروز رویکرد غوطه‌وری تعاملی و اثربخشی آن به‌عنوان یک استراتژی جهانی در آموزش زبان عربی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 139-153]
  • باوان پوری، مسعود علل بی‌انگیزگی و ضعف دانش‌آموزانِ مقطع دومِ متوسطه در درس عربی از دیدگاه معلمان ناحیۀ سه شهر قم [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 62-87]
  • باوان پوری، مسعود شخصیت‌پردازی چهره‌های مقاومت در رمان ذاکرة الجسد احلام مستغانمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-81]
  • باوی، عبدالحسین زیباشناختی درون‌مایه‌های شعرکودک‌ونوجوان قطری- نمونه پژوهش- شعر حصه العوضی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 25-45]

ج

ح

  • حسن نژاد، محمد کارکرد دلالتی ضمایر در رثائیات حسینی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 9-24]
  • حسن نژاد، محمد تحلیل میهن‌دوستی و آزادی‌خواهی در اشعار احمد محرم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 53-67]

د

  • دهقانی، سمانه واکاوی سبک‌شناسانه‌ در قصیده‌ی «الجسر» از محمود درویش براساس ادبیات پایداری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 88-104]

ر

  • رحمانی، اسحاق تحلیل محتوای کتاب «عربی زبان قرآن پایه هفتم، متوسطه اول» از منظر میزان انطباق تمارین کتاب با برنامه درسی و رویکرد ارتباطی آموزش زبان (مورد پژوهشی: مجموع تمارین کتاب) [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 145-162]

ز

  • زلالی، مهسا تحلیل محتوای کتاب «عربی زبان قرآن پایه هفتم، متوسطه اول» از منظر میزان انطباق تمارین کتاب با برنامه درسی و رویکرد ارتباطی آموزش زبان (مورد پژوهشی: مجموع تمارین کتاب) [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 145-162]

ش

  • شفائی، مهدی رویکرد غوطه‌وری تعاملی و اثربخشی آن به‌عنوان یک استراتژی جهانی در آموزش زبان عربی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 139-153]
  • شفائی، مهدی بررسی چالش‌ها و راه‌کارهای آموزش مجازی درس عربی در ایام کرونا [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 23-37]
  • شفائی، مهدی نقد و .بررسی محتوای کتب درسی عربی دوره دوم متوسطه دوم از نظر زبانشناسی. [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 196-213]
  • شیروانی، داود خوانشی زیباشناختی از آرای نقدی شفیعی کدکنی و عزالدین اسماعیل به موسیقی شعر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 121-138]

ط

  • طالب پور، دانا تجلی سویه‌های زهداندیشی در شعر و اندیشه غزال اندلسی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 105-120]
  • طالب پور، دانا چالش‌ها و موانع معادل‌یابی در برگردان‌های عربی به فارسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 9-22]
  • طالبی قره قشلاقی، جمال واکاوی مقوله تقابل دوگانه‌ی شهر و روستا در شعر محمد الماغوط [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 129-144]

ع

  • عبدی، احمد چالش‌های آموزش زبان عربی در مدارس ایران [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 184-195]
  • عبیات، عاطی واکاوی مقوله تقابل دوگانه‌ی شهر و روستا در شعر محمد الماغوط [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 129-144]
  • علیاری، ناصر بررسی چالش‌ها و راه‌کارهای آموزش مجازی درس عربی در ایام کرونا [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 23-37]
  • عودة هاشم النور، حسین أصل اللغة مقاربة لسانیة [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 177-193]

ق

  • قاسمی، طاهر " المناهی اللفظیة و السخریة فی شعر مظفر النواب بدراسة دلالیة و لغویة " [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-237]

ک

  • کاظمی تبار، محمدعلی معناشناسی توصیفی ماده «خلف» در قرآن کریم بر محور روابط همنشینی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 46-61]
  • کمالی نهاد، علی اکبر خوانشی زیباشناختی از آرای نقدی شفیعی کدکنی و عزالدین اسماعیل به موسیقی شعر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 121-138]

م

  • متولی، حدیثه شخصیت‌پردازی چهره‌های مقاومت در رمان ذاکرة الجسد احلام مستغانمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-81]
  • مجیدی، حسن بررسی فرایند آموزش زبان عربی در کشورهای اروپایی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 38-52]
  • معصوم پور، سارا مقایسه رویکرد فهد العسکر و پروین اعتصامی به مسائل اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 82-96]
  • ملا ابراهیمی، عزت خوانشی بر قصیدة سرود باران (أنشودة المطر) سروده‌ی بدر شاکر السیاب از منظر تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 97-112]
  • ملایی، علی اکبر مقایسه رویکرد فهد العسکر و پروین اعتصامی به مسائل اجتماعی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 82-96]
  • مهماندوست، حمید رویکرد غوطه‌وری تعاملی و اثربخشی آن به‌عنوان یک استراتژی جهانی در آموزش زبان عربی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 139-153]
  • موحدزاده، فاطمه علل بی‌انگیزگی و ضعف دانش‌آموزانِ مقطع دومِ متوسطه در درس عربی از دیدگاه معلمان ناحیۀ سه شهر قم [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 62-87]

ن

  • ناصری سراب بادیه، احسان تحلیل اجتماعی عناصر رمان طوق الطهاره از محمد حسن علوان با توجه ویژه به تکنیک‌های روایتگری و زاویه دیدِ اول شخص داستان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-183]
  • ناظمیان، رضا واکاوی سبک‌شناسانه‌ در قصیده‌ی «الجسر» از محمود درویش براساس ادبیات پایداری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 88-104]
  • نورائی نیا، زهره خوانشی بر قصیدة سرود باران (أنشودة المطر) سروده‌ی بدر شاکر السیاب از منظر تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 97-112]
  • نویدی، عبدالوحید کارکرد دلالتی ضمایر در رثائیات حسینی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 9-24]

ی

  • یعقوبی، محمد چالش‌های آموزش زبان عربی در مدارس ایران [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 184-195]